Sterftalks, een bevrijdend gesprek over de dood

De dood roept verdriet en ongemak bij ons op. We kijken er vaak voor weg. Wat gebeurt er als we wel het gesprek over de dood met elkaar aan gaan? Werkt dit louterend? Kan de verbeelding helpen taboes rondom sterven, rouw en verlies te doorbreken en in verbinding met elkaar te blijven?

Huis aan het Water, Wij Allemaal, Evean en De Zorgcirkel halen samen het project “Sterftalks” naar Waterland. Dit doen ze in het kader van de Week van de Palliatieve Zorg. “Sterftalks“ is een productie van Female Economy, bekend van artistiek leider Adelheid Roosen en Prof. Dr. Anne Goossensen.

Sterftalks, een bevrijdend gesprek over de dood
Foto: Cigdem Yüksel

Er worden deze middag twee korte films vertoond waarin Anne Goossensen in gesprek gaat met mensen die de dood van dichtbij meemaken. Vervolgens gaat Anne de dialoog aan met de zaal. Vragen die voorbij zullen komen zijn; is er een speelsere omgang met de dood mogelijk? Hoe zijn leven en dood met elkaar verweven. Wie zijn wij voor elkaar? Wie ben ik als ik er straks niet meer ben. Wie ben ik als de ander er niet meer is. Kan ik loslaten omarmen?

We verwelkomen je graag op deze bijzondere middag. Toegang is gratis. Wel vragen we je onderstaand aanmeldformulier in te vullen in verband met een beperkt aantal plaatsen. Is het aanmeldformulier niet meer zichtbaar? Dan zijn alle tickets helaas al vergeven. In dat geval kun je jezelf op de wachtlijst laten plaatsen.

Alles op een rijtje

Datum: Zondag 13 oktober 2024
Tijd: 14:00 – 16:00 uur, inloop vanaf 13:30 uur
Locatie: NOVAWHERE, Prof. Mr. P.J. Oudlaan 1, 1444 HT Purmerend
Toegang: Gratis, wel graag aanmelden via onderstaand formulier i.v.m. beperkt aantal plaatsen

Aanmeldformulier Sterftalks

Naam(Vereist)
E-mailadres(Vereist)
Telefoonnummer invoegen
Ik kom via de volgende organisatie:(Vereist)
Ik kom via de volgende organisatie:
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Sterftalks samenwerkingspartners